1. Angrefrist (betenkningstid):
I henhold til direktiv 2011/83/EU har forbrukere rett til å angre kjøpet sitt, slik at de kan revurdere beslutningen og avslutte avtalen uten noen begrunnelse. Innen fjorten (14) virkedager etter å ha mottatt varene, kan kunder benytte seg av denne betenkningstiden, returnere produktene på egen bekostning og få refundert beløpet betalt, uten spørsmål.2. Unntak fra retten til å angre:
Kunden har ikke rett til ubegrenset retur av varer i tilfelle avtaler om:
- Rabatterte produkter;
- Varer spesielt bestilt etter kundens ønske og produsert i henhold til deres individuelle krav. Dette inkluderer også alle selvklebende produkter tilbudt av vår butikk, som selvklebende korkruller, selvklebende korkark, selvklebende korkbånd, selvklebende fargede korkark, selvklebende dekorativ kork, selvklebende 3D-fliser og andre;
- Når varer ikke returneres i hele pakker, for eksempel gulvprodukter;
- Kjemiske produkter som lakk og lim;
3. Prosess og frister for retur:
Før du starter returprosessen, vennligst følg disse trinnene:
- Varsle teamet vårt minst én dag før du sender tilbake produktet ved å sende en e-post med informasjon om bestillingen din og varene du ønsker å returnere;
- Inkluder den fullførte "Returskjemaet," som er tilgjengelig på forespørsel fra våre ansatte, og kjøpsbeviset når du returnerer varene. Send dem eksklusivt til angitt returadresse som er oppgitt under kontakten med oss, og merk pakken tydelig som en retur;
- Hvis det var inkludert "gratis produkter" i bestillingen, vennligst inkluder dem i returpakken også. Sørg for at de returnerte varene er godt pakket for å forhindre skader under transport. Skader som følge av utilstrekkelig emballasje kan føre til at returen blir avvist. Kunden må dekke kostnadene ved returen. I tillegg, forsikre deg om å plassere kjøpsbeviset sikkert i pakken for å unngå utilsiktet tap, feilplassering eller skade.
4. Tilbakebetaling:
Kunden er ansvarlig for alle direkte utgifter knyttet til retur av varene (f.eks. emballasje, sikring og sending tilbake til butikken). Butikken vil refundere kunden full verdi av de kjøpte varene på kjøpstidspunktet.
5. Tidspunkt for tilbakebetaling:
Etter å ha bekreftet returen av varene og undersøkt deres tilstand for å fastslå fravær av feil eller overdreven bruk, vil vi starte tilbakebetalingsprosessen uten unødig forsinkelse og innen 14 dager fra mottakelsen av den returnerte varen.
6. Tilstand for varene:
Varene skal returneres i original emballasje sammen med alle vedlegg som ble mottatt under leveransen. Kunden er ansvarlig for å pakke varene ordentlig for å unngå skader under transport. Verdien av kjøpskvitteringen bør være tilstrekkelig sikret i pakken for å hindre utilsiktet tap, feilplassering eller skade. Vær oppmerksom på at vi ikke aksepterer returer sendt med oppkrav. Etter at varene er solgt til en annen kjøper, er butikken ikke ansvarlig for eventuelle feil ved varene. Vi kan ikke vurdere krav knyttet til utilsiktet eller forsettlig skade, samt feil som skyldes feil eller utilstrekkelig bruk og vedlikehold. Alle klager behandles innen fjorten arbeidsdager fra mottakelsen. I tilfelle skadede varer, vil de enten bli reparert eller erstattet med en ny vare av tilsvarende verdi. Hvis erstatning ikke er mulig (f.eks. på grunn av utilgjengelighet), vil KORK.PL sp. z o.o. refundere kunden det tilsvarende beløpet eller tilby andre tilgjengelige produkter fra butikken for utvelgelse.
7. Tilbakebetalingsmetode:
I tilfelle betalingen ble gjort via bankoverføring til butikkens konto, vil tilbakebetalingen bli behandlet gjennom en omvendt bankoverføring. Imidlertid, hvis betalingen ble gjort med debet- eller kredittkort, vil vi refundere beløpet til kundens kort som ble brukt for transaksjonen. Hvis betalingsbehandlere som PayPal eller Klarna ble brukt, vil tilbakebetalingen bli gjort til kontoen der.
8. Kundestøtte:
Vennligst kontakt butikken for å bekrefte den nøyaktige returadressen. Forsendelser sendt til en adresse som ikke er avtalt med KORK.PL, og de det ikke er gitt informasjon om på forhånd, vil ikke bli akseptert.
tel.: +48 616 616 911 (PL)
tel.: +48 793 995 445 (EN)
tel.: +49 159 04699518 (DE)
e-post: biuro(at)kork.pl
Åpningstider: Man. - Fre. 8:00 – 16:00
9. Språk og jurisdiksjon:
Direktiv 2011/83/EU av 25. oktober 2011 om forbrukerrettigheter gjelder for alle tvister som oppstår fra returpolicyen. Den fastsetter regler om informasjon som må gis angående kontrakter inngått på avstand og kontrakter inngått utenfor forretningslokaler, samt kontrakter annet enn de inngått på avstand og utenfor forretningslokaler. I tillegg regulerer direktivet retten til å trekke seg fra kontrakter inngått på avstand og utenfor forretningslokaler og harmoniserer visse bestemmelser om utførelsen av kontrakter mellom bedrifter og forbrukere, samt andre aspekter av disse kontraktene.